Onweerstaanbare saloncondities voor omniumverzekeringen 

Gepost in: Voertuig

Image of the blog article

Onweerstaanbare salonvoorwaarden voor omnium- en mini-omniumverzekeringen 

Het Autosalon is terug in 2025! P&V grijpt deze kans om u aantrekkelijke voorwaarden aan te bieden voor uw omnium- of mini-omniumverzekering. Hét moment dus om uw nieuwe of recente auto te beschermen en uw gemoedsrust te waarborgen.

Waarvoor dient een (mini-)omniumverzekering?

De omniumverzekering dekt de schade aan uw auto. Of het nu gaat om schade na een ongeval, brand, diefstal, vandalisme, een natuurramp, een aanrijding met een dier of glasschade, uw auto is beschermd.

Wat zijn de salonvoorwaarden van P&V in 2025?

Sluit tussen 1 januari en 30 april 2025 een autoverzekering af en ontvang 10% korting op onze omniumformules.

En het wordt nog beter

Waar de meeste Autosalon-promoties slechts één jaar geldig zijn, behoudt u bij P&V uw 10% korting zolang u uw auto behoudt en deze verzekerd blijft bij P&V. Ongeacht de levensduur van uw wagen.

Onweerstaanbaar, zoals we al zeiden!

 

Dit document is een reclamedocument met daarin algemene informatie over de verzekering P&V Auto  ontwikkeld door P&V, een merk van P&V Verzekeringen, en waarop het Belgische recht van toepassing is. Op deze verzekering zijn uitsluitingen, beperkingen en voorwaarden in verband met de verzekerde risico’s van toepassing. We verzoeken u dus om de algemene voorwaarden en de IPID-fiche aandachtig te lezen vóór de onderschrijving. Ze zijn beschikbaar op de website www.pv.be of op eenvoudig verzoek bij een P&V-adviseur. De verzekeringsovereenkomst wordt aangegaan voor één maand met stilzwijgende verlenging.

Bij eventuele klachten kunt u contact opnemen met een P&V–adviseur, uw bevoorrechte gesprekspartner voor al uw vragen. Hij/Zij zal alles doen om u zo goed mogelijk te helpen. U kunt ook rechtstreeks contact opnemen met de dienst Klachtenmanagement van P&V die uw klacht of opmerking zorgvuldig zal onderzoeken. Deze dienst zal de verschillende partijen trachten te verzoenen en naar een oplossing zoeken. U kunt contact opnemen per post (Klachtenmanagement, Koningsstraat 151, 1210 Brussel), via e–mail (klacht@pv.be) of telefonisch (02/250.90.60). Als u niet akkoord gaat met de voorgestelde oplossing, dan kunt u zich wenden tot de Ombudsdienst van de Verzekeringen (de Meeûssquare 35 te 1000 Brussel), telefonisch 02/547.58.71 of via e–mail (info@ombudsman-insurance.be) (www.ombudsman-insurance.be).

Als klant bent u beschermd door de gedragsregels inzake verzekeringen.

Voor persoonlijk advies of een verzekeringsofferte neemt u best contact op met een van onze adviseurs. U kunt ook de volledige juridische informatie raadplegen.

Cadeautip voor onder de kerstboom? Een Verzekeringsbon met 2% extra!

Gepost in: Sparen

Image of the blog article

Het einde van het jaar nadert en dat betekent dat heel wat interessante aanbiedingen en acties bij banken en verzekeraars stilaan aflopen. Dit geldt ook voor de Verzekeringsbon van P&V, onze  tak 21-levensverzekering op acht jaar en één dag met aantrekkelijke bruto rentevoet van 2,55%. Eveneens bijna ten einde: de 2%-actie waarbij u 2% extra ontvangt als u een bedrag van minimaal 10.000 euro stort in een Verzekeringsbon bij uw P&V-adviseur.

Intekenen op de verzekeringsbon aan 2,55% bruto en/of op onze 2%-actie? Het kan nog tot 31 december 2024, dus dit is het ideale moment om nog snel van dit aanbod te genieten en uw spaargeld aan het werk te zetten terwijl u aan de feesttafel zit!

Goed om te weten: de Verzekeringsbon biedt een bruto rendement van 2,55%. Maar wat betekent bruto precies? Oftewel: met welke kosten en taksen moet u zoal rekening houden?

Een overzicht:

  • Instapkosten: tot 2,5%.
  • Beheerskosten: geen.
  • Uitstapkosten: geen bij uitkering op de voorziene einddatum, bij vroegere afkoop tot 5% met een minimum van 159,72 euro (geïndexeerd).
  • Premietaks: bij de storting van de premie wordt 2% taks ingehouden.
  • Roerende voorheffing: geen bij uitkering op einddatum of bij overlijden.

De rente van onze verzekeringsbon daalt vanaf 1 januari 2025

Zoals blijkt uit onderstaande grafiek, kende de langetermijnrente in België in 2024 een grillig verloop. De eerste maanden steeg de rente naar een hoogtepunt van 3,2%. De tweede helft van het jaar kende eerst een daling en dan een heropflakkering, maar sinds begin van 2024 zien we globaal toch een forse daling.

Economen verwachten voor 2025 een verdere (lichte) daling van de rente, op voorwaarde dat de inflatie onder controle blijft (rond de 2%).

De lancering van onze Verzekeringsbon deze zomer gebeurde op een relatief gunstig moment, maar door de rentedaling zijn we genoodzaakt om vanaf 1 januari 2025 de bruto rentevoet van de Verzekeringsbon te verlagen van 2,55% maar 2%. Deze rente blijft nog steeds acht jaar gewaarborgd.

Nog snel 2,55% bruto rente gedurende acht jaar meepikken? Dit zijn de twee voorwaarden:

  • U hebt vóór 1 januari 2025 een Verzekeringsbon onderschreven bij uw P&V-adviseur EN
  • U stort uw eenmalige premie binnen de 30 dagen na intekening.

Intekenen op de Verzekeringsbon kan vanaf 2.000 euro. Belegt u een bedrag vanaf 10.000 euro, dan kunt u ook genieten van de 2%-actie als u intekent vóór 1 januari 2025.

Voor alle informatie over de verzekeringsbon: raadpleeg het essentiële informatiedocument, de algemene voorwaarden, de productpagina of contacteer uw P&V-adviseur.

Nog tot 31 december 2024: 2% extra boven op uw inleg

U belegt vóór 31 december 2024 minimaal 10.000 euro bij P&V? Dan storten wij 2% extra in uw spaarplan, en dit met een maximum van 2.000 euro per contract en per klant.

Deze actie interesseert u? Dit zijn de voorwaarden om in te tekenen:

  • U tekent ten laatste op 31 december 2024 in op een nieuwe beleggingsverzekering ‘niet-fiscaal sparen en beleggen’ of ‘Verzekeringsbon’ bij P&V OF u stort een extra bedrag in een bestaand plan.
  • U belegt minstens 10.000 euro.
  • Uw premie staat ten laatste op 31 januari 2025 op de rekening van P&V. Voor de Verzekeringsbon stort u uw premie binnen de 30 dagen na intekening.

Ontdek hier de volledige voorwaarden van de 2%-actie. Met vragen over deze actie kunt u altijd terecht bij uw P&V-adviseur.

Contacteer nu uw P&V-adviseur

Doe uzelf en uw spaargeld een cadeau en profiteer nog snel van ons aanbod. Maar wacht niet te lang om een afspraak te maken, want 

december is traditioneel een heel drukke maand voor onze adviseurs.

Wat te doen met uw spaargeld in 2023?

Gepost in: Life Sparen

Image of the blog article

Sparen is belangrijk en geeft gemoedsrust. Want als u regelmatig wat geld opzijzet, legt u een buffer aan die u kunt aanspreken als het u financieel wat minder voor de wind gaat. Of wanneer uw koelkast het plots begeeft en moet worden vervangen. Door verstandig om te springen met uw spaargeld kunt u natuurlijk ook gewoon leuke dingen ondernemen in de toekomst, zoals een reisje maken.

Kortom: uw leven wordt makkelijker als u zich financieel voorbereidt. De volgende drie tips kunnen u hierbij helpen, vandaag en op (middel)lange termijn.

Van spaarboekje veranderen: drie tips

We hebben er lang op moeten wachten, maar dit jaar hebben zowat alle banken de rente op het spaarboekje opgetrokken. Dat is goed nieuws: maar als u overweegt om vandaag van spaarboekje of van bank te veranderen om een hogere rente te krijgen, lees dan eerst de volgende drie tips:

  1. Bij sommige banken was de aanpassing van de rente op het ‘gewone’ spaarboekje heel bescheiden. Om van een hogere rente te genieten, moet u een nieuwe spaarrekening openen. Zo lanceerde BNP Paribas Fortis bijvoorbeeld een nieuwe rekening ‘Spaarrekening Plus’ met een totale rente van 1,25% (0,5% basisrente en 0,75% getrouwheidspremie), terwijl de totale rente op haar ‘gewone’ spaarboekje slechts verhoogd werd tot 0,25%. Kortom: als u van een hogere rente wilt genieten, dan moet u dus zélf uw geld overschrijven naar een nieuwe spaarrekening.
  1. De totale rente op een spaarboekje bestaat doorgaans uit een basisrente en een getrouwheidspremie. Deze laatste krijgt u alleen als uw geld één jaar lang op uw spaarrekening blijft staan.
  1. Bij sommige rekeningen worden abonnementskosten aangerekend, bij andere moet u aan bepaalde voorwaarden (zoals een minimumbedrag) voldoen om voor de beste tarieven in aanmerking te komen. Weeg dus zeker de rente die u krijgt af tegen de eventuele kosten en voorwaarden en vraag raad aan uw bankier.

Sparen op middellange termijn: hoe doet u dat?

Sparen voor de (klein)kinderen, uw gasketel vervangen door een warmtepomp, op uw 50ste een wereldreis maken… Iedereen heeft wel plannen op middellange termijn. Maar al die plannen hebben één gemeenschappelijk kenmerk: goedkoper worden ze niet.

De hogere rente op uw spaarboekje zal de inflatie vooralsnog niet kunnen kloppen, maar er bestaat een alternatief om uw geld aan het werk te zetten en toch uw plannen te realiseren: niet-fiscaal sparen en beleggen bij P&V.

Deze spaarformule is laagdrempelig en biedt de volgende voordelen:

  • Instappen kan al vanaf 25 euro/maand, dus u hoeft geen grote bedragen te sparen;
  • In functie van uw risicoprofiel kiest u zélf hoe uw geld belegd wordt: met een vaste rente en/of in een mix van aandelen en obligaties via één of meerdere fondsen;
  • U moet zelf geen beleggingsexpert zijn: uw spaargeld wordt beheerd door de specialisten van P&V.

 

Nieuw in 2023: de optie Dripfeed

Om de prijsstijgingen het hoofd te bieden, belegt u best een deel van uw spaargeld op de beurs. Dit kan via een maandelijks spaarplan of door in één keer te beleggen. Het beste moment om in te stappen op de beurs is moeilijk te voorspellen, maar bij P&V hebben we daar een oplossing voor: dankzij Dripfeed kunt u uw instapmomenten spreiden.

Kiest u voor deze gratis optie, dan wordt uw geld in eerste instantie geïnvesteerd in een fonds met weinig of geen aandelen (laag risico). Maandelijks zal automatisch een gedeelte geïnvesteerd worden in één of meerdere fondsen met hoger risico. Deze fondsen kiest u zelf of in samenspraak met uw P&V-adviseur.

Omdat u gespreid instapt, wordt het risico op een ‘slecht instapmoment’ veel kleiner. De optie Dripfeed is beschikbaar sinds 1 februari 2023, zowel voor nieuwe als bestaande contracten niet-fiscaal sparen en beleggen. Voor meer informatie over Dripfeed en gespreid instappen op de beurs kunt u terecht bij uw P&V-adviseur.

 

Spaar fiscaal voordelig met Pensioensparen en Langetermijnsparen

Zeker op lange termijn is het noodzakelijk dat uw rendement de inflatie compenseert. Gelukkig bestaan er bij P&V heel wat mogelijkheden om te sparen met fiscaal voordeel. En aangezien het fiscaal voordeel dat u vandaag geniet met zo’n spaarformule doorgaans veel hoger is dan de eindbelasting daarop, krijgt uw spaarplan een extra rendementsboost.

Onze tip? Probeer in de mate van het mogelijke het maximum voordeel te halen uit pensioensparen en langetermijnsparen.

Duurzaam sparen of beleggen: iets voor u?

U bent op zoek naar een mooi potentieel rendement maar u vindt het ook belangrijk dat uw spaargeld wordt geïnvesteerd in bedrijven die bijdragen aan een betere wereld? Dan is duurzaam sparen misschien iets voor u. Want door duurzaam te sparen of te beleggen, investeert u niet alleen in uw eigen toekomst maar ook in de samenleving van morgen.

Sinds dit jaar verplicht de Europese Unie trouwens alle financiële spelers om veel transparanter te communiceren over hoe duurzaam hun producten écht zijn. En dat kunnen wij als coöperatieve verzekeraar alleen maar ondersteunen.

Alle informatie over de duurzaamheid van onze beleggingsproducten kunt u nalezen in Ons duurzaamheidsbeleid. Interesse in een duurzame spaarformule op uw maat? Vraag ernaar bij uw P&V-adviseur.

Uw verwarmingsketel laten keuren: hoe vaak moet het en waarom?

Gepost in: Woning

Image of the blog article

Op koude herfst- en winterdagen draait onze verwarming op volle toeren. Om ervoor te zorgen dat dit op een veilige, zuinige én duurzame manier gebeurt, is het belangrijk dat u uw cv-installatie regelmatig laat keuren en op punt stellen door een vakman.

5 goede redenen voor een regelmatige controle van uw verwarming

  1. Het is wettelijk verplicht! De periodieke keuring van cv-ketels door een erkend technicus is overal in België wettelijk verplicht.
  2. U verlengt de levensduur van uw verwarmingsinstallatie. Uw cv-ketel gaat langer mee als u hem regelmatig laat nakijken en het risico op pannes is vijf keer lager.
  3. U bespaart tot 10% op uw energiefactuur. Tijdens het onderhoud controleert uw technicus ook of de verbranding energiezuinig gebeurt. Zo blijft het rendement van uw ketel optimaal.
  4. U voorkomt CO-vergiftiging. CO of koolstofmonoxide is een gifgas dat ontstaat als de brandstof in uw ketel niet goed wordt verbrand. Dit probleem doet zich normaal niet voor als uw verwarmingsinstallatie goed is geïnstalleerd en regelmatig wordt nagekeken.
  5. Een regelmatige onderhoudsbeurt is goed voor het milieu. De technicus zorgt ervoor dat uw ketel niet te veel brandstof verbruikt, controleert de uitstoot van de verbrandingsgassen en reinigt de afvoer ervan. Zo komen er minder schadelijke stoffen in de lucht terecht.

Hoe vaak moet u uw verwarmingsinstallatie laten nakijken?

Tijdens de keuring gaat de vakman na of uw installatie correct en veilig werkt, hij stelt ze goed af en controleert daarna of de verbranding milieuvriendelijk en energiezuinig gebeurt. In bepaalde gevallen moet u ook uw schoorsteen laten nakijken en reinigen, omdat de rookgassen hierlangs worden afgevoerd. De richtlijnen en de frequentie voor deze keuringen verschillen van gewest tot gewest en per type ketel.

U hebt een gasketel?

  • In Vlaanderen: uw ketel moet om de twee jaar worden gekeurd. Voor type B ketels (die omgevingslucht gebruiken) moet ook de schoorsteen tweejaarlijks worden geveegd. Voor type C ketels (luchtdichte systemen) is schoorsteenvegen niet verplicht.
  • In het Brussels Hoofdstedelijk Gewest: verplichte tweejaarlijkse EPB-Periodieke controle voor gasketels en gasboilers voor sanitair warm water.
  • In Wallonië: gasketels met een vermogen van minder dan 100 kW moeten om de drie jaar worden gecontroleerd, voor ketels met een hoger vermogen is dat om de twee jaar.

U hebt een stookolieketel?

In Vlaanderen, Brussel en Wallonië: stookolieketels moeten jaarlijks worden onderhouden en gecontroleerd. Dit omvat een algemene controle, reiniging, controle van de verluchting, verbrandingswaarden en schoorsteen.

U hebt een centraal stooktoestel op vaste brandstof (hout, pellets of steenkool)?

Overal in België is een jaarlijkse onderhoudsbeurt door een geschoolde vakman verplicht. Voor de controle en reiniging van uw schoorsteen of rookgasafvoerkanaal alleen mag u eventueel ook een beroep doen op een (niet-erkende) schoorsteenveger.

Diagnostic approfondi voor oudere centrale verwarmingsinstallaties

Om te kijken of oudere centrale stooktoestellen (alle brandstoffen) nog energie-efficiënt genoeg zijn, werd in Wallonië de diagnostic approfondi in het leven geroepen. Vraag aan uw (erkende) onderhoudstechnicus wanneer dit onderzoek bij u moet gebeuren en of hij dit samen met de gewone periodieke controle kan doen. Zo bespaart u tijd en geld.

Hoe zit het als u een woning (ver)huurt?

Als verhuurder moet u ervoor zorgen dat de verwarmingsinstallatie van uw pand veilig en goed functioneert en dat deze bij aanvang van het huurcontract gekeurd of onderhouden ter beschikking wordt gesteld. De periodieke keuring en het onderhoud van de cv-ketel zijn meestal ten laste van de huurder.

Huurt u een woning? Dan kijkt u best even het huurcontract na. In sommige gevallen zorgt de verhuurder zelf voor de keuring.

Wat als u geen zorg draagt voor uw verwarmingsinstallatie?

Als u uw verwarmingsinstallatie niet onderhoudt, verhoogt u de kans op brand, ontploffing of waterschade in uw woning. Het grootste risico is CO-vergiftiging, wat elk jaar nog gemiddeld 20 dodelijke slachtoffers eist in België.

Hoe herkent u een mogelijk CO-probleem in huis?

Mogelijke CO-problemen herkent u onder andere aan:

  • de geur van verbrand stof
  • abnormale vochtigheid in huis
  • condensatie op de ruiten
  • loskomend behangpapier
  • roetafzetting rond gasgeisers op de muur of plafond
  • gele in plaats van blauwe vlammen of abnormaal grote vlammen in uw gasgeiser
  • afschilferende verf boven uw verwarmingstoestel.

Wat zijn de lichamelijke symptomen van een CO-vergiftiging?

Symptomen zijn hoofdpijn, duizeligheid, kortademigheid, oorsuizen, het zien van vlekken, misselijkheid en bij kinderen vaak buikpijn. Deze symptomen treden meestal op bij meerdere huisgenoten tegelijk.

Hoe kunt u een CO-vergiftiging voorkomen?

  • Laat uw toestellen installeren en onderhouden door een erkend vakman.
  • Verlucht uw woning regelmatig.
  • Wees voorzichtig met toestellen die niet op een schoorsteen zijn aangesloten (terrasverwarmers op butaangas, mobiele petroleumkachels...).

Solide bescherming voor jarenlang woonplezier

Huurder, verhuurder of blije bezitter van een eigen huis of appartement? Bij P&V stemt u uw brandverzekering af op uw woonbehoeften en kunt u bij schade rekenen op de hulp en goede raad van uw P&V-adviseur.


Bronnen: Engie, het KMI en team Claims van P&V

Wat is een Verzekeringsbon en hoe doet u er uw voordeel mee?

Gepost in: Life Sparen

Image of the blog article

Wil u uw kinderen financieel steunen bij hun studie? Een extra buffer opbouwen voor de toekomst? Of droomt u van een mooie reis of een zorgeloos pensioen? Dat zijn mooie spaardoelen, waarvoor u het geld niet meteen nodig heeft. Met de Verzekeringsbon van P&V haalt u meer uit uw spaargeld, met de nodige zekerheid. De gegarandeerde intrestvoet blijft acht jaar lang vaststaan, zodat u zich geen zorgen hoeft te maken over schommelingen op de beurs. Dat betekent beleggen met een gerust hart.

Wat is een Verzekeringsbon?

De Verzekeringsbon is een tak 21-levensverzekering met een vaste looptijd van acht jaar en één dag. De intrestvoet staat 8 jaar lang vast, dus u weet aan het begin precies welk bedrag u aan het einde krijgt. Zodra u een contract hebt afgesloten staat uw intrestvoet voor acht jaar vast.

Voor nieuwe contracten kan de intrestvoet dalen. Op de pagina van de Verzekeringsbon vindt u altijd de actuele intrestvoet terug. Door de zekerheid van een vast rendement is de Verzekeringsbon een goed alternatief voor de staatsbon of een termijnrekening.

Benieuwd naar de Verzekeringsbon? Uw P&V-adviseur vertelt u er graag meer over.

Waarom kiezen voor de Verzekeringsbon van P&V?

Hogere intrestvoet

De Verzekeringsbon heeft de bedoeling om een interessantere intrestvoet te bieden dan op een spaarrekening. Het is een goede manier om te sparen voor projecten die voor de deur staan, maar waarvoor u het geld niet meteen nodig heeft of gewoon om uw financiële planning te optimaliseren.

Belastingvoordeel

De looptijd van de Verzekeringsbon is acht jaar en één dag, dat is niet toevallig. Door deze beleggingstermijn hoeft u geen roerende voorheffing te betalen aan het einde van de periode. Zo haalt u nog meer uit uw spaargeld.

Eenmalig inleggen

U legt eenmalig minimaal 2.000 euro in. Op dat bedrag is een premietaks van 2% van toepassing dat zal ingehouden worden bij de storting. Wil u toch achteraf meer geld inleggen? Dan kan u een nieuw contract afsluiten tegen de intrestvoet die op dat moment geldt. Aan vervroegde stopzetting van het contract zijn kosten verbonden.

Advies op maat

Iedere situatie is anders. U kunt veel of weinig inleggen of de Verzekeringsbon combineren met andere spaar- en beleggingsproducten. Uw P&V-adviseur luistert naar u en geeft advies op maat voor een spaar- en beleggingsplan dat helemaal past bij uw situatie, behoeften en beleggingsprofiel. Een afspraak is vrijblijvend en kan ook digitaal. Neem contact op met uw P&V-adviseur.

Tijdelijke actie: 2% extra boven op uw inleg

Beleg voor 31 december 2024 minimaal 10.000 euro bij P&V. Voor elke storting in een beleggingsverzekering zal P&V 2% extra bijstorten in uw contract, met een maximum van 2.000 euro per polis en per klant. Dat maakt de Verzekeringsbon nog interessanter!

Bekijk de actievoorwaarden

Nieuwe artikels