Onrust op de beurzen? Kies voor een vaste rentevoet met de Verzekeringsbon
28 april 2025
Gepost in: Sparen

De afgelopen weken hebben we aanzienlijke onrust gezien op de beurzen wereldwijd. Dat laat zien hoe belangrijk het is om een deel van uw spaargeld op een veilige manier te beleggen. Met de Verzekeringsbon van P&V kiest u voor financiële zekerheid. Terwijl aandelenkoersen op en neer gaan, groeit het geld dat u in de Verzekeringsbon legt jaarlijks met een gegarandeerde brutorente van 2,5%. Als u intekent voor eind mei profiteert u daarbovenop van onze 2%-actie.
Is de Verzekeringsbon iets voor u?
- U kunt uw geld 8 jaar missen. De looptijd van de Verzekeringsbon is 8 jaar en 1 dag. Dat is niet toevallig, want bij een tak 21-levensverzekering is er geen roerende voorheffing verschuldigd bij opname na 8 jaar. Zo haalt u nog meer uit uw spaargeld.
- U zoekt een veilige belegging. Bij de Verzekeringsbon staat uw intrestvoet 8 jaar lang vast. Bovendien wordt dit product gewaarborgd door het Garantiefonds dat geldt voor tak 21-producten tot maximum 100.000 euro per verzekeringnemer per verzekeringsmaatschappij.
- U kan minstens 2.000 euro beleggen. In de Verzekeringsbon kunt u uitsluitend sparen met een eenmalige premie van minimaal 2.000 euro. Bijstortingen zijn niet mogelijk.
Extra voordeel voor de snelle beslisser
Als u minstens 10.000 euro spaart voor 31 mei 2025, stort P&V 2% extra in uw contract, met een maximum van 2.000 per contract en per klant. Het reglement van de 2%-actie is beschikbaar op pv.be of bij uw P&V-adviseur.
Interesse in de Verzekeringsbon?
Contacteer een P&V-adviseur of maak online een afspraak voor advies op maat.
Belangrijke informatie
2,5% is de actuele intrestvoet die van toepassing is voor contracten afgesloten vanaf 28/04/2025. Voor uw toekomstige contracten kan P&V deze intrestvoet aanpassen.
Dit artikel is een reclamedocument met daarin algemene informatie over de Verzekeringsbon, een tak 21-levensverzekering ontwikkeld door P&V, waarop het Belgisch recht van toepassing is. Voordat u een verzekering afsluit, adviseren wij u kennis te nemen van het essentiële informatiedocument van dit product, het document nuttige informatie, duurzaamheidsinormatie en de algemene voorwaarden. We lichten hier onder meer de belangrijkste risico’s, de kosten en taksen, de beleggingsdoelstelling en het rendement verder toe. Deze documenten zijn beschikbaar op www.pv.be of bij uw P&V-adviseur.
De verzekeringsovereenkomst wordt afgesloten voor een bepaalde duur van 8 jaar en 1 dag.
Bij eventuele klachten kunt u contact opnemen met uw P&V-adviseur, uw bevoorrechte gesprekspartner voor al uw vragen. U kunt ook rechtstreeks contact opnemen met de dienst Klachtenmanagement van Vivium die uw klacht of opmerking zorgvuldig zal onderzoeken. Deze dienst zal de verschillende partijen trachten te verzoenen en naar een oplossing zoeken. U kunt contact opnemen per post (Klachtenmanagement, Koningsstraat 151, 1210 Brussel) of via mail (klacht@pv.be). Gaat u niet akkoord met de voorgestelde oplossing, dan kunt u zich per post weden tot de Ombudsdienst van de Verzekeringen (de Meeûssquare 35, 1000 Brussel), telefonisch (02/547.68.71) of via e-mail (info@ombudsman-insurance.be).
Als klant bent u beschermd door de gedragsregels inzake verzekeringen.
Neem voor persoonlijk advies of een verzekeringsofferte contact op met uw P&V-adviseur.
U kunt ook de volledige juridische informatie raadplegen.