Bijstand voor uw auto, uw gezin en uzelf
P&V biedt u vier aanvullende bijstandsformules bij uw autoverzekering voor diefstal, pech, ongeval, lekke band of ziekte, in België of in het buitenland. Bij problemen staat P&V aan uw zijde. U bent gedekt, net als alle bestuurders die in het contract zijn opgenomen en de leden van uw gezin die onder hetzelfde dak wonen, met inbegrip van uw kinderen die op kot zijn.
Wie is gedekt?
Uzelf, uiteraard. Maar ook alle bestuurders die in uw contract zijn opgenomen, uw gezinsleden die onder hetzelfde dak wonen, uw kinderen die op kot zijn en ook de occasionele bestuurders aan wie u uw auto uitleent, zijn verzekerd.
Bijstand bij ongevallen
Wanneer komt deze verzekering van pas?
Stel, u hebt een ongeval - in fout of in recht - in een van de landen die op uw groene kaart staan. Uw voertuig is onbruikbaar en u kunt niet verder rijden. Reken op de Bijstand bij Ongevallen van P&V, 24 uur per dag en 7 dagen per week, in België en in het buitenland.
Wat is gedekt?
Na een ongeval in België:
- sturen we onmiddellijk een takelwagen;
- proberen we uw auto altijd ter plaatse te herstellen, zodat u snel weer op weg kunt;
- bieden we bijstand aan gewonde personen;
- schakelen we een sleepdienst in;
- vergoeden we de stallingskosten gedurende drie dagen;
- organiseren we het vervoer naar uw woonplaats of uw bestemming, ook voor uw passagiers, dieren en bagage;
- regelen we het vervoer om uw herstelde voertuig op te halen;
- betalen we de hotelkosten gedurende vijf dagen (op basis van 70 euro per nacht en per persoon).
In het buitenland bieden we dezelfde dekking als in België, maar met de volgende extra’s:
- de stallingskosten gedurende 1 maand;
- de repatriëring van het voertuig;
- de verzending van onderdelen;
- juridische bijstand tot een maximum van 3 000 euro.
Uw opties
Uw Bijstand bij Ongevallen optimaliseren?
- Kies voor de optie vervangwagen, en dit gedurende maximaal vijf dagen in België en maximaal tien dagen in het buitenland.
- Kies voor de optie 'Upgrade Voertuig' en krijg een vervangwagen vergelijkbaar met uw eigen auto.
Pechbijstand
Wanneer komt deze verzekering van pas?
Motorpech of een lekke band? Verkeerde brandstof getankt? Onze Pechbijstand helpt u meteen uit de nood, 24 uur per dag en 7 dagen per week, in België en in het buitenland. (in elk land vermeld op uw groene kaart)
Wat is gedekt?
In België regelen wij voor u:
- als het kan: een herstelling ter plaatse, zodat u snel weer op weg kunt;
- een takelwagen;
- een sleepdienst.
De herstelling duurt langer dan twee uur in België of langer dan 24 uur in het buitenland?
Dan biedt P&V Verzekeringen u één van de volgende opties:
- het transport naar uw woonplaats of plaats van bestemming, voor uzelf, uw passagiers, dieren en bagage;
- een vervangwagen gedurende maximaal vijf dagen;
- uw verplaatsing naar het autoverhuurbedrijf en terugkeer op het einde van de huurperiode;
- het transport om uw herstelde voertuig op te halen;
- de hotelkosten gedurende vijf dagen (op basis van 70 euro per nacht en per persoon).
In het buitenland bieden we dezelfde dekking als in België, maar met de volgende extra’s:
- de stallingskosten gedurende 1 maand;
- de repatriëring van het voertuig;
- de verzending van onderdelen;
- een vervangwagen gedurende maximaal tien dagen.
Uw opties
Uw Pechbijstand bij pech optimaliseren?
- Kies voor de optie 'Upgrade Voertuig' en krijg een vervangwagen vergelijkbaar met uw eigen auto.
- Kies voor de optionele waarborg Banden en uw wordt vergoed op basis van de restwaarde van de vervangen band(en).
Bijstand Diefstal
Wanneer komt deze verzekering van pas?
Uw voertuig werd gestolen? U was het slachtoffer van een poging tot diefstal of carjacking? Reken op de Bijstand Diefstal van P&V, 24 uur per dag en 7 dagen per week, in België en in het buitenland (in elk land vermeld op uw groene kaart). Van de aangifte tot de vergoeding, we begeleiden u bij elke stap.
Welke vier stappen moet u doorlopen in geval van diefstal?
Stap 1: geef de diefstal aan bij de politie
Geef binnen 24 uur de diefstal aan bij de politie. U kunt de politie contacteren via het nummer van uw lokale politiezone of op het noodnummer 101.
Tip: Werd uw auto beschadigd bij een poging tot diefstal? Neem dan een foto van de schade.
Stap 2: contacteer de bijstand, als u de waarborg Bijstand voertuig hebt afgesloten
Hebt u dringend bijstand nodig? Bel dan de P&V Bijstand op het nummer 02 229 00 11. Onze medewerkers helpen u 7 dagen op 7, 24 uur op 24.
Om snel geholpen te worden, geef de volgende informatie door:
- de plaats van de diefstal (gemeente, straat, kilometerpaal ...)
- het telefoonnummer waar we u kunnen bereiken
het nummer van uw verzekeringscontract (dat staat op uw groene kaart)
Stap 3: bezorg de aangifte van de diefstal aan uw P&V-adviseur
Bezorg binnen acht dagen de volgende gegevens aan uw adviseur:
- een kopie van het verhoorblad
- Bij poging tot diefstal met schade aan uw wagen, geef hem ook:
- Alle bewijsstukken die uw schade aantonen, bijvoorbeeld foto’s.
- De gegevens van de garage waar u uw wagen wilt laten herstellen. Selecteer uit deze lijst de garage van uw voorkeur. Kiezen voor een garage uit het P&V-netwerk biedt heel wat voordelen. Verkiest u toch een andere garage, geef ons dan de naam en het adres door.
Rechtsbijstand
Hebt u geen diefstalverzekering maar wel een rechtsbijstandsverzekering? Breng ons dan binnen 72 uur op de hoogte van de diefstal. Wij zullen u juridisch bijstaan als de dief geïdentificeerd is.
Stap 4: uw wagen wordt hersteld of u ontvangt een vergoeding
Binnen 24 uur na ontvangst van uw aangifteformulier, krijgt u van ons een ontvangstbevestiging. Werd uw wagen beschadigd bij de poging tot diefstal, dan krijgt u van ons de volgende informatie:
-
de bevestiging dat u contact mag opnemen met een expert
- de contactgegevens van de expert
Na akkoord van P&V, kunt u uw wagen laten herstellen.
Documenten en sleutels tonen
Bij diefstal van uw wagen, zal onze expert vragen uw autosleutel, reservesleutel, het gelijkvormigheidsattest en het inschrijvingsbewijs van uw auto te tonen. Bezit u die documenten niet meer, vraag aan de politie om een attest van onvrijwillig verlies van het inschrijvingsbewijs en het gelijkvormigheidsattest.
Het tonen van uw sleutels en de bovenstaande documenten is een voorwaarde om vergoed te worden bij diefstal.
Bijstand aan Personen
Wanneer komt deze verzekering van pas?
Een ongeval of ziekte ver van huis? Met de Bijstand aan Personen van P&V bent u en iedereen die onder hetzelfde dak woont meteen en in alle omstandigheden beschermd, 24 uur per dag en 7 dagen per week, wereldwijd.
Welke bescherming biedt deze verzekering ?
Bij een ongeval of ziekte in België:
- sturen we een familielid ter plaatse;
- regelen we een vervroegde terugkeer voor u en uw gezin, inclusief uw bagage en dieren, of regelen we een vervroegde terugkeer bij ziekenhuisopname;
- vergoeden we de kosten voor de verlenging van het verblijf voor uzelf en voor uw gezin gedurende vijf dagen (op basis van 70 euro per nacht en per persoon);
- vergoeden we de opsporingskosten bij een verdwijning;
- bieden we hulp bij de formaliteiten in geval van diefstal of verlies van bagage;
- betalen we een financieel voorschot in noodsituaties;
- organiseren we psychologische bijstand na een trauma;
- nemen we de kosten voor een vertaler of tolk ten laste.
In het buitenland bieden we dezelfde dekking als in België, maar met de volgende extra’s:
- de repatriëring van het stoffelijk overschot in geval van overlijden en de repatriëring van de gezinsleden;
- de begrafeniskosten ter plaatse bij overlijden.
Andere interessante dekkingen naast de bijstandformules ?
Rechtsbijstand
Met de Rechtsbijstand worden uw belangen verdedigd. Weigert de tegenpartij een schadeloosstelling of hebt u een geschil met uw garagehouder? In deze en vele andere gevallen verdedigt P&V uw belangen.
Omnium
Bij een ongeval in fout wordt u niet vergoed voor herstellingen aan uw auto. De omniumoplossingen van P&V bieden u bescherming tegen de meest voorkomende schade aan uw auto.
Bescherming als bestuurder
U veroorzaakt een ongeval waarbij uw passagiers en andere personen gewond raken? Gelukkig zijn de anderen gedekt door uw BA-verzekering. Maar zelf bent u niet verzekerd.
Een bestuurdersverzekering is daarom een uitstekende aanvulling op uw BA-verzekering.
Uitsluitingen en beperkingen
Op de verzekering P&V Auto zijn uitsluitingen en beperkingen van toepassing. Ziehier enkele voorbeelden die vermeld staan op het informatiedocument over dit product. Ongeacht wat de gekozen formule is, bent u niet gedekt in de volgende gevallen:
- In geval van diefstal of poging tot diefstal, als uw voertuig zich in een publieke ruimte bevindt en u de portieren niet hebt afgesloten of de sleutels op een zichtbare plaats in het voertuig hebt gelaten.
- In geval van diefstal of poging tot diefstal, als u de diefstal niet binnen 24 uur aan de politie hebt aangegeven.
- In geval van schade die ontstaat door slijtage van het voertuig of door een mechanisch gebrek of een constructiefout.
Er bestaan beperkingen en verhalen, als op het moment van het schadegeval:
- wordt vastgesteld dat u bepaalde informatie over het te verzekeren risico hebt achtergehouden;
- het voertuig wordt bestuurd door een persoon jonger dan 26 jaar die niet in uw contract wordt vermeld als gebruikelijke bestuurder.
De Rechtsbijstandswaarborg is begrensd: het verzekerde bedrag is vastgelegd op maximaal € 125.000 incl. btw.
In het kader van de waarborg Stoffelijke schade:
- Er geldt altijd een eerste eigen risico: het bedrag hangt af van de verzekerde waarde van het voertuig, maar u kunt kiezen tussen drie niveaus.
- Dat eerste eigen risico wordt verdubbeld als het voertuig wordt bestuurd door een persoon jonger dan 26 jaar die niet in uw contract wordt vermeld als gebruikelijke bestuurder.
Wettelijke vermeldingen
- Het contract voor deze verzekering wordt afgesloten voor een jaar en wordt elk jaar stilzwijgend verlengd.
- Voor alle informatie over de services en de producten op deze website is het Belgische recht van toepassing.
- Op de verzekering P&V Auto zijn uitsluitingen, beperkingen en voorwaarden in verband met het verzekerde risico van toepassing: we raden u aan om, voor u deze verzekering afsluit, kennis te nemen van het informatiedocument over het product en van de algemene voorwaarden van toepassing op deze verzekering en beschikbaar op de website of bij uw verzekeringsbemiddelaar.
- Als klant wordt u beschermd door de gedragsregels inzake verzekeringen.
- Als u een klacht of opmerking hebt, dan kunt u contact opnemen met uw verzekeringsbemiddelaar of met de afdeling Klachtenmanagement.
- De contactgegevens van de afdeling Klachtenmanagement van P&V:
- Via e-mail: plainte@pv.be
- Per brief: P&V Klachtenmanagement, Koningsstraat 151, 1210 Brussel
- De contactgegevens van de Ombudsman van de verzekeringen: www.ombudsman-insurance.be
- U kunt ook de wettelijke informatie raadplegen.