Keer terug
Waarom is WhatsApp niet ideaal om met klanten te communiceren?

Waarom is WhatsApp niet ideaal om met klanten te communiceren?

WhatsApp is superhandig, maar is het ook een goede keuze om met onze klanten te communiceren? Niet altijd. De voornaamste reden: WhatsApp voldoet niet aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming (kortweg de AVG). En dat geldt zowel voor de gewone als de zakelijke versie (WhatsApp Business).

Waarom?

  • De gegevens worden opgeslagen buiten de Europese Unie.
  • De vertrouwelijkheid van de gebruikers wordt niet volledig gerespecteerd.
  • De uitgewisselde informatie kan door derden worden ingezien en gebruikt.

Als een klant u contacteert via WhatsApp, dan kunt u dus beter niet antwoorden via dit platform. In plaats daarvan geven we de voorkeur aan e-mail of een Teams-chat.

En als u het e-mailadres van uw klant niet kent, dan is een telefoongesprek de beste optie.

We raden u aan om deze eenvoudige adviezen zeker te volgen. Zo blijven we professioneel en beschermen we tegelijkertijd onze klanten en hun gegevens.