Keer terug
P&V Bijstand: positieve cijfers na een erg drukke zomer

P&V Bijstand: positieve cijfers na een erg drukke zomer 

De Olympische Spelen, het EK Voetbal, de Ronde van Frankrijk … Ondanks de vele grote evenementen die deze zomer plaatsvonden, heeft de P&V Bijstand een uitstekend seizoen achter de rug.  

Een hele mooie prestatie   

De P&V Bijstand ontving deze zomer meer oproepen en minder klachten dan in dezelfde periode vorig jaar. Dat betekent dat de klanttevredenheid toeneemt, en daar zijn we dan ook bijzonder blij om.  
 
Ons preventief beleid als voorbereiding op deze buitengewone zomer heeft dus zijn vruchten afgeworpen.  

Gouden medaille voor klantentevredenheid

Ondanks een stijging van het aantal interventies met 20% ten opzichte van vorig jaar, zijn de cijfers erg positief:  

  • Gemiddelde telefoonresponstijd van 51 seconden 
  • 70% van de oproepen beantwoord in minder dan 40 seconden 
  • Gemiddelde wachttijd voor pechverhelping van minder dan 30 minuten

Ook de cijfers van het aantal klachten zijn bemoedigend:  

  •  Sinds begin 2024 ontvingen we minder dan 70 klachten, wat overeenkomt met ongeveer 0,3% van alle interventies. 
  • Over de periode juli en augustus 2024 waren er 5 keer minder klachten dan vorig jaar. 

Nog meer weten? Meer dan 93% van de klanten geeft de P&V Bijstand na hun bijstandsaanvraag een tevredenheidsscore van 9 of 10 !
 
Ander goed nieuws is dat we de afgelopen maanden een toename zagen in het gebruik van de digitale link voor het aanvragen van pechbijstand Auto. Deze zomer kwam bijna 10% van de aanvragen binnen via deze link.  

Hoe kunnen klanten de P&V Bijstand contacteren? 

Wij herinneren u eraan dat uw klanten verschillende opties hebben om bijstand te krijgen. 

  • Om bijstand auto aan te vragen is het onlineformulier één van de meest praktische methodes. 
  • Uw klanten kunnen de Bijstand van P&V ook telefonisch contacteren op het nummer 02 229 00 11 (NL) of 02 229 00 10 (FR)

Moedig uw klanten aan om een contactfiche 'Bijstand P&V' aan te maken 

U kunt zelf in uw smartphone een contactfiche ‘P&V Bijstand’ aanmaken. Deze fiche moet de volgende informatie bevatten: 

  • Het bijstandsnummer van P&V: 02 229 00 11 
  • De digitale link naar de pechbijstand Auto: P&V Bijstand 

Vervolgens kunt u deze contactfiche delen met uw klanten. Als ze het bijstandsnummer opslaan in hun telefoon onder 'P&V Bijstand', verschijnt het contactnummer bovenaan de lijst en kan het snel worden teruggevonden. Uw klanten kunnen ook hun verzekeringscontractnummer en hun nummerplaat aan de fiche toevoegen. Zo hebben ze alles bij de hand in geval van nood. 

Hieronder een voorbeeld van een contactfiche. 


 Download hier een voorbeeldcontactfiche.