7 March 2024
P&V Auto is beschikbaar in Sherpa
Hebt u Sherpa echt nodig om te verkopen in het segment auto? Wij denken van wel. Ontdek hier waarom.
Een autoverzekering verkopen is voor u routine. Maar hoe zit het met uw klant? Is het voor hem ook een routine om zijn auto te verzekeren? Het antwoord is NEE.
De klant helpen om zijn verzekering los te zien van het prijskaartje
Het idee achter de structuur Sherpa auto is eenvoudig: de concentratie van de klant het hele gesprek door vasthouden door hem een verhaal te vertellen en hem te laten participeren. Het is aan u om de focus van de klant te verleggen van 'Hoeveel gaat mij dat kosten?' naar 'Wat heb ik echt nodig'.
Op het einde van het gesprek zal de klant beter begrijpen waarover het gaat en zal hij zich, dankzij u, bewust zijn van een aantal consequenties waaraan hij niet had gedacht. Zijn keuze zal meer bepaald worden door de wens om een goede verzekering te hebben dan door de drang om zo min mogelijk te betalen. De prijs gaat van 'bepalend voor de beslissing' naar 'onderdeel van de beslissing'.
Het klantentraject
Met het Sherpa-klantentraject willen we uw klant de volgende ervaring bieden:
- Ik word hartelijk ontvangen.
- Ik weet hoe het gesprek zal verlopen en wat het voor mij zal opleveren.
- Ik projecteer mezelf in een verhaal dat mijn verhaal kan zijn.
- Ik ontdek mogelijke problemen en de gevolgen ervan voor mij en mijn dierbaren.
- Ik visualiseer, luister, stel vragen en begrijp het nut van de waarborgen beter.
- Ik weet wat het gaat kosten, maar de prijs is niet langer de enige factor waarvan mijn beslissing afhangt.
Denkt u dat een verandering van gewoonten een positief effect kan hebben? Wilt u graag meer trouwe klanten? En wilt u hun vertrouwen winnen en hun bezwaren over de prijs wegnemen (verschil van 10 tot 15%)? Dan is Sherpa de perfecte tool voor u, het zal uw beste assistent worden!