3 January 2024
P&V Auto: een betere vergoeding voor uw klanten bij totaal verlies
Tot nu toe werd bij totaal verlies van een voertuig verzekerd voor de aangenomen waarde (ongeacht het type contract - 6, 12, 24 maanden of degressief) de vergoeding ook gebaseerd op de aangenomen waarde van het voertuig vóór het schadegeval. Om uw klanten een eerlijkere vergoeding te bieden, heeft P&V haar beleid bij totaal verlies herzien.
Om te bepalen of een voertuig buiten gebruik moet worden gesteld, vergelijken we de kosten van de reparaties met de daadwerkelijke waarde van het voertuig voor het schadegeval, in plaats van met de aangenomen waarde.
Dat betekent dat we voor alle schadegevallen vanaf 1 januari 2024 onze regels voor de schadeafwikkeling aanpassen.
De vergoeding bij totaal verlies gebeurt nu op basis van de werkelijke waarde bepaald door de expert, als deze hoger is dan de aangenomen waarde (uiteraard binnen de grenzen van de waarde die in het contract vermeld staat). Dit is vooral voordelig voor degressieve contracten.
De nieuwe aanpak geldt zowel voor nieuwe contracten als voor de contracten in de portefeuille. De verwerking van de schadegevallen van uw klanten zal hierdoor vereenvoudigen.