21 May 2024
Overstromingen en wateroverlast: praktische modaliteiten voor een vlotte schaderegeling
De recente overstromingen in bepaalde regio’s van het land en de aangekondigde regen voor de komende dagen veroorzaken mogelijk zware materiële schade en veel menselijk leed. Op dit moment is het nog onduidelijk wat de ware impact zal zijn. Maar het is belangrijk om klaar te staan in het geval dringende hulp voor de slachtoffers nodig is én om de schadedossiers efficiënt te regelen.
Bijstand en dringende maatregelen
P&V Bijstand staat 24 uur op 24, 7 dagen op 7 klaar voor uw klanten op het nummer 02/229.00.10 en zoekt mee naar concrete oplossingen voor noodgevallen. Onze bijstandsverleners doen er alles aan om uw klanten zo snel mogelijk te woord te staan en de gepaste hulp te verlenen.
Het gebruik van ClaimCenter verhoogt de efficiëntie
Belangrijk voor een vlotte regeling van al uw schadedossiers: maak maximaal gebruik van ClaimCenter voor de aangifte. Zo beschikken onze beheerders meteen over de juiste informatie en worden uw klanten veel sneller geholpen.
Geef bij de aangifte steeds voldoende informatie mee: de oorzaak, de beschrijving en/of begroting van de schade, foto’s, de contactgegevens van de klant (gsm-nummer of e-mail), …
Beschikt u over schaderegelingsbevoegdheden? Gebruik die dan maximaal
- Voor de betaling van de vergoeding moet u een dossier aanmaken in ClaimCenter, de berekening uitvoeren via uw Desk Adjuster-tool en het schadebedrag storten op het rekeningnummer van uw klant.
- Voor technische ondersteuning (voor zowel ClaimCenter als Desk Adjuster) bij de begroting van de schade, kunt u een beroep doen op de technisch inspecteur van uw regio of op de dienst Schade Brand.
- Hebt u binnen uw klantenbestand veel schadegevallen en/of vallen er veel schades buiten uw regelingsbevoegdheid? Neem dan contact op met de technisch inspecteur van uw regio. Hij zal in overleg met uw agentschap het nodige doen voor het beheer van de dossiers, in functie van de dringendheid. Om deze werkwijze vlot te laten verlopen, vragen wij u om per dossier een exemplaar van de polis en het gebruikte rooster ter beschikking te houden.
In auto
Maak voor elke aangifte een dossier in ClaimCenter aan zodat de Informex-opdracht rechtstreeks naar de expert kan worden verstuurd.
Werd de wagen van uw klant beschadigd door overstroming?
Doe dan een beroep op ons netwerk van erkende garages in het kader van de waarborg 'Natuurkrachten'. Zo kunnen uw klanten genieten van de verschillende voordelen waaronder het derdebetalersysteem, een vervangingsvoertuig...