22 July 2024
Opschonen van onjuiste klantenadressen
Soms beschikken we niet meer over het juiste adres van enkele van uw klanten, bijvoorbeeld omdat ze verhuisd zijn. Het is adres van een klant is in zo’n geval vaak ingevuld met het adres van één van onze hoofdkantoren (Desguinlei 92 of Koningsstraat 151) of met kruisjes ("XXX").
Gevolg onjuiste adressen
De post die voor deze klanten bestemd is, wordt naar deze fictieve adressen gestuurd en als onbestelbaar naar ons teruggestuurd.
Er staan momenteel 3.000 klanten in onze databases met een onjuist adres. Hierdoor versturen we per jaar ongeveer 10.000 onnodige brieven en missen klanten informatie over hun P&V-verzekeringen.
Verbeteren datakwaliteit
Er zijn al verschillende processen om de correctie van klantenadressen in onze databases te automatiseren, maar sommige correcties glippen door de mazen van het net. We ondernemen daarom intern extra actie om de gegevens op te schonen en te zorgen dat de adressen van onze hoofdkantoren niet langer worden gebruikt als vervangende adressen.
Vanaf nu registreren onze beheerders systematisch alle contactgegevens van een klant in onze databases wanneer zij een dossier beheren (nieuw adres, e-mailadres, telefoonnummer of mobiel nummer).
Uw rol als adviseur
Mochten er gegevens ontbreken die voor ons niet te achterhalen zijn, kan het voorkomen dat een beheerder contact met u opneemt met de vraag om het adres van uw klant te corrigeren. We bedanken u alvast voor uw medewerking.
Dankzij deze stappen zorgen we ervoor dat we onze databases corrigeren en verrijken en tegelijkertijd onze ecologische impact en kosten verminderen.
Vragen over datakwaliteit
Als u vragen of verzoeken hebt met betrekking tot gegevenskwaliteit, aarzel dan niet om contact op te nemen met het Data Quality-team via clientdataquality@pvgroup.be.