Keer terug
Ombudsman van de Verzekeringen waarschuwt voor telefoonfraude

Ombudsman van de Verzekeringen waarschuwt voor telefoonfraude

De Ombudsman van de Verzekeringen maakte ons attent op een nieuwe vorm van oplichting die we graag met u willen delen. Om bankgegevens te ontfutselen, doen oplichters zich momenteel valselijk voor als medewerkers van de ombudsdienst verzekeringen.

Daarbij wordt het officiƫle telefoonnummer van de Ombudsman van de Verzekeringen (02/547.58.71) gebruikt voor frauduleuze doeleinden. Het gaat hier om een vorm van phishing die we 'spoofing' noemen en waarbij oplichters de weergave van hun nummer op uw telefoon manipuleren zodat het lijkt alsof ze bellen namens de Ombudsman.

Het is belangrijk op te merken dat de ombudsdienst verzekeringen nooit telefonisch contact opneemt met consumenten om hun bankgegevens te vragen. Als u of een van uw klanten toch wordt gebeld door iemand die beweert te werken bij deze dienst en bankinformatie vraagt, dan raden we ten stelligste aan om niet te antwoorden en het incident onmiddellijk te melden via het klachtenformulier.

Blijf dus waakzaam en waarschuw uw klanten voor deze oplichters zodat ze niet in de val trappen.