12 March 2024
Naamsbekendheid 2024: ontdek de nieuwe tv-spot van P&V
Resultaten van de campagne 2023: wat hebben we geleerd?
Op 18 maart lanceren we onze jaarlijkse campagne om P&V bekender te maken bij het grote publiek. Na onze reclame over de perikelen van fietsers in 2022 en de toevoeging in 2023 van de brandverzekering, de verzekering privéongevallen en pensioensparen aan ons creatieve materiaal lanceren we vandaag een nieuwe P&V-commercial. Nu te zien op tv, digitaal, de sociale netwerken en voor de eerste keer ook in de bioscoop! En u zult merken dat ook onze merkpositionering een facelift heeft gekregen…
Maar eerst even terugblikken: u herinnert zich waarschijnlijk nog wel onze tv-spot van 2023. Die had het over hoe moeilijk fietsers het hebben in ons land en zoomde ook in op onze brandverzekering, onze verzekering privéongevallen en pensioensparen, telkens met een flinke dosis empathie en een vleugje humor.
Uit de resultaten van onze enquête na deze campagne bleek dat bijna één op de twee Belgen de spot had gezien, 7 op de 10 vonden hem leuk en we zagen ook 20% meer verkeer op pv.be en een toename van 50% van het aantal aanvragen voor een afspraak! Kortom, onze doelstellingen zijn behaald maar er is nog een werkpunt, en dat is de herkenning van ons merk door het publiek. Dat kan beter!
Uit interne en samen met onze partners gevoerde onderzoeken blijkt bovendien dat klanten nog steeds niet weten welke waarden ze kunnen koppelen aan het merk P&V. Met andere woorden: ons merk springt er nog niet genoeg uit, in het bijzonder dan bij prospecten.
Daarom is het belangrijk om ons beter te onderscheiden van de concurrentie, in een tijd waarin er steeds minder menselijk contact is tussen bankverzekeraars en hun klanten, de digitale kloof groter wordt en klanten ook steeds minder geïnteresseerd zijn in verzekeringen. En precies door deze vaststelling kunnen we onze grote troef uitspelen: ons netwerk van agenten, in de eerste plaats menselijk en dicht bij de klant door onze lokale verankering.
Een nieuwe merkpositionering
Op basis van de resultaten van de onderzoeken die we door onze partners lieten uitvoeren en van de interviews met onze agenten en onze klanten, hebben we onze merkpositionering kunnen verfijnen en vertalen naar een nieuwe merkslogan: Verzekeraars, maar bovenal mensen. Het uitgangspunt daarvan is dat onze agenten begrijpen wat onze klanten nodig hebben en ze perfect kunnen verzekeren omdat ze in het dagelijkse leven dezelfde situaties meemaken als hun klanten.
Kenmerken van de communicatie van P&V voor de komende drie jaar
Wat we behouden:
- Het huidige P&V-logo
- Onze primaire kleur, bordeauxrood
- Een duidelijke en eenvoudige boodschap
- Humor en empathie
Wat we gaan toevoegen:
- Een nieuwe slogan: Verzekeraars, maar bovenal mensen
- Een rode draad: de agent begrijpt zijn klanten omdat hij hetzelfde meemaakt
- Dezelfde ‘held’ in elke commercial: een vader die ook P&V-adviseur is
- Een hippere jingle
- Met een multimediale 360°-aanpak sturen we dezelfde boodschap uit via alle kanalen, offline en online.
Ontdek onze nieuwe tv-spot van 30 seconden, waarin een vader terugkeert van vakantie en een probleempje opmerkt wanneer hij de voordeur van zijn woning nadert.
En dat is niet alles: om onze doelstelling van rendabele groei te ondersteunen, hebben we ook een spot van 10 seconden die focust op het maken van een afspraak met een P&V-adviseur.
Doelstellingen, doelgroepen en mediaplan
Dit jaar zijn we 35 weken aanwezig in de media.
Het doel van deze campagne is tweeledig: ten eerste willen we de bekendheid van P&V bij het grote publiek versterken - vooral bij de 25- tot 44-jarigen. We willen dat het merk P&V bekender en herkenbaarder wordt bij het grote publiek. Ten tweede willen we kwalitatief verkeer aantrekken naar een specifieke pagina op pv.be.
De televisiecampagne gaat van start vanaf maandag 18 maart, met een spot van 30 seconden en een variant van 10 seconden die tot het einde van het jaar worden uitgezonden door de grootste mediabedrijven van België. Dat wil zeggen: op alle tv-zenders.
Vanaf 25 maart wordt onze tv-spot ook vertoond in de bioscoop.
Vanaf 1 april tonen we videoadvertenties van 6 en 15 seconden aan een gericht publiek (25-44 jaar) op de sociale netwerken en op de grootste nieuwssites van België, en dit om de zichtbaarheid van ons mooie merk P&V een boost te geven.
Meer informatie hierover vindt u op de webpagina van onze campagne op pv.be.
Commercieel materiaal ter ondersteuning
Om uw activiteiten te ondersteunen, krijgt u een commerciële kit die werd ontwikkeld rond deze campagne en die bestaat uit volgend commercieel materiaal:
- nieuwe digitale affiches voor de etalage van uw kantoor
- een Teams-achtergrond
- nieuwe banners voor uw minisite
- een elektronische handtekening en een affiche voor het scherm in uw kantoor, beschikbaar in de Comshop :
- een Ambassify-post voor uw sociale media.