3 June 2024
Hernieuwd partnership met Keypoint – nu met Engelse vrijstelling
P&V bevestigt haar vertrouwen in Keypoint als partner voor herstel in natura. Om deze samenwerking kracht bij te zetten en om de klantentevredenheid te verbeteren, sloten we een nieuw kwaliteitscharter af voor de afhandeling van schadegevallen en het herstel in natura.
Bovendien passen we, bij ontvangst van de herstellingsfactuur, het principe van de Engelse vrijstelling toe, zodat de contractuele vrijstelling voor uw klant wegvalt. Uiteraard enkel als de reparatiekosten hoger liggen dan de vrijstelling.
Voordelen Keypoint
Keypoint staat in voor de herstellingen in natura van kleine en eenvoudige schades en heeft drie grote troeven:
- Keypoint Repair
Een uitgebreid eigen netwerk van herstellers die een uitstekende service bieden in het hele land, en dit tegen een marktconforme prijs. - Keypoint Connect
Een 100% digitaal en gebruiksvriendelijk platform waarop alle partijen (uzelf, uw klant, Keypoint en onze beheerders) op elk moment het dossier kunnen raadplegen. - Bestaande samenwerking met agenten
Keypoint werkt al samen met heel wat verzekeraars en kent de verzekeringswereld.
Hoe schakelt u Keypoint in voor uw klanten?
- Uw klant contacteert u na schade in zijn woning.
- U voert de nodige controles uit (is de schade gedekt, valt de schade binnen de regelingsvolmacht, is er een derde partij? …). U verzamelt alle contactgegevens van de klant en checkt of de herstellingskost lager is dan 5.000 euro (exclusief btw).
- U verzamelt alle informatie voor de offerte en regeling van de schade: foto’s, beschrijvingen, afmetingen … en informeert of uw klant interesse heeft in een herstelling in natura.
- U doet aangifte via ClaimCenter en stelt eventueel Keypoint aan ‘via delegatie’.
- Onze beheerders kijken de aangifte na en stellen, bij akkoord van de klant, Keypoint aan.
- Keypoint opent een dossier en stuurt een ontvangstmelding met een link voor consultatie van het dossier.
- Keypoint contacteert uw klant en stelt een hersteller aan. Die maakt een afspraak met uw klant om een bestek op te maken.
- Keypoint valideert het bestek, waarna de herstelling wordt opgestart.
- De factuur wordt naar P&V gestuurd en het derdebetalerssyteem wordt toegepast, behalve als de kost van de schade lager is dan de contractuele vrijstelling. In dat geval nodigt Keypoint uw klant uit om de factuur zelf te regelen.
Bijstand 7 dagen op 7, 24 uur op 24
Voor dringende interventies van woningherstellingen, doen we een beroep op onze partner IMA Benelux. Die staat 24 uur op 24, 7 dagen op 7 ter beschikking.
Vragen?
Voor meer informatie over onze procedure voor herstellingen in natura van woningschade of over onze samenwerking met Keypoint kunt u terecht bij uw district manager of uw beheerder Brand.