31 January 2024
Campagne Ideal Woning 2024: levenslang 15% korting
Naar aanleiding van Batibouw 2024 lanceren we van 15 februari tot en met 15 mei 2024 een unieke campagne. Huurders van appartementen krijgen namelijk 15% korting op de (volledige) premie van een nieuwe brandverzekering Ideal Woning en dat voor de volledige duurtijd van hun contract, ongeacht de ingangsdatum (op voorwaarde dat de risico’s niet wijzigen).
Eigenaars van een nieuwe of gerenoveerde eengezinswoning genieten ook van 15% korting maar dan op de premie voor de basiswaarborgen van het gebouw. Deze korting komt boven op de bestaande degressieve premiekorting voor nieuwe woningen van maximaal 15 jaar oud of recent structureel gerenoveerde woningen (de automatische clausule 1793 is verplicht aanwezig). Ook hier blijft de korting gelden zolang het risico niet wijzigt.
Wie willen we bereiken met deze campagne?
Deze campagne biedt u een mooie gelegenheid om de brandverzekering van P&V in de kijker te zetten bij enkele welbepaalde doelgroepen. We richten ons specifiek tot:
- huurders van appartementen
- eigenaars van recente woningen of gerenoveerde eengezinswoningen
- natuurlijke of rechtspersonen (verzekeringsnemer)
Wie kan van de kortingen genieten?
Om 15% korting te ontvangen op de brandverzekering Ideal Woning, moet het gaan om:
- huurders van appartementen
- die een nieuwe zaak Ideal Woning ‘gebouw’ (huuraansprakelijkheid) en/of ‘inhoud’ afsluiten
OF
- eigenaars van een eengezinswoning van minder dan 15 jaar oud (nieuwbouw of totaalrenovatie)
- die in aanmerking komen voor de korting voor recente/gerenoveerde gebouwen (clausule 1793 MOET aanwezig zijn)
- en een nieuwe zaak Ideal Woning ‘gebouw’ afsluiten
Hoe zit de clausule 1793 in elkaar?
De degressieve premiekorting bedraagt maximaal 15% op de premie voor de basiswaarborgen van het gebouw voor gebouwen van minder dan 15 jaar oud. Het percentage van de premiekorting is afhankelijk van de leeftijd van het gebouw of de leeftijd van de renovatie bij de toekenning ervan.
Goed om weten:
- Alle nieuwe zaken die aan de actievoorwaarden voldoen en opgemaakt worden tussen 15/02 en 15/05/2024, kunnen genieten van de korting. Ongeacht de aanvangsdatum van het contract (zaken die voor 15/02 of na 15/05 opgemaakt worden, komen dus niet in aanmerking, zelfs al ligt de aanvangsdatum van het contract in de actieperiode).
- In de tarificatietool wordt de Batibouw-korting nog niet toegepast, dat is wel het geval bij de opmaak van nieuwe zaken P&V Ideal Woning.
Welke risico’s komen niet in aanmerking?
De volgende zaken zijn uitgesloten:
- caravans, chalets, …
- eigenaars van appartementen
- huurders van eengezinswoningen
- bestaande contracten Ideal Woning waar een dekking inhoud of gebouw aan wordt toegevoegd
- opmaak van bijvoegsel(s)
- bestaande brandcontracten die voor hetzelfde risico worden omgezet naar een polis Ideal Woning (al gaat het hier om een nieuw contractnummer).
De campagne Ideal Woning 2024
We ontwikkelden een aantrekkelijke en ludieke campagne die ongetwijfeld de aandacht zal trekken.
Hoe ondersteunen we u?
1. Skedify
Ook bij deze campagne maken we gebruik van Skedify om het maken van afspraken voor uw klanten en uzelf te vergemakkelijken.
2. Comshop
In de Comshop vindt u onder de tab Media – Campagne Leven en Niet-Leven:
- een elektronische handtekening
- een Teams-achtergrond voor uw afspraken voor verkoop op afstand
- de e-affiches van de campagne voor het tv-scherm in uw kantoor
- de actievoorwaarden
3. Connect 360
Op Connect 360 vindt u vanaf 15 februari onder de tab Media – Campagne Leven en Niet-Leven:
- e-mailtemplates voor huurders en eigenaars om deze campagne zelf te promoten bij uw klanten en/of prospecten
Wij vragen u om minstens 80% van uw leads en ‘opportuniteiten’ te behandelen.
4. Communicatie via eigen kanalen en betalende advertenties
De Ideal Woning-campagne zal ondersteund worden bij prospecten en klanten via:
- advertenties op Google, op de grootste Belgische immo-websites en op social media
- grote digitale reclameborden in de metrostations rond de Heizel om het momentum van het Batibouw-salon vast te houden.
- affiches voor in de etalage van uw kantoor
- banners op uw mini-site
- een inhoudelijke check van onze productpagina brandverzekering en twee nieuwe campagne-landingspagina’s: één voor eigenaars en één voor huurders.
- de P&V-klantennieuwsbrieven van februari, maart en april 2024
- de Facebookpagina van P&V
Aarzel ook niet om de posts te delen die u vindt op de Facebookpagina van P&V. Neemt u deel aan het Ambassify-programma? Dan krijgt u de posts automatisch aangeboden.
Vragen?
Meer weten over deze campagne? Contacteer dan uw district manager. Hij vertelt u er graag meer over.
We wensen u alvast veel succes!