17 May 2024
Bijstand voor de auto vragen via een online formulier? Dat kan!
Problemen met de auto? In dat geval hebben uw klanten bij P&V verschillende opties om bijstand te vragen, waaronder ook een online formulier. Om snel hulp te krijgen, hoeven ze enkel op deze link te klikken en vervolgens hun aanvraag te versturen in enkele eenvoudige stappen. Handig, toch?
Indien nodig kunt u ook zelf dit formulier invullen voor uw klant. En ook al verliep het eerste contact per telefoon, dan kan uw klant er alsnog voor kiezen om een link naar het online formulier te ontvangen per sms.
Wat met de P&V Assist-app?
De P&V Assist-app wordt vervangen door het onlineformulier omdat dit efficiënter is en beter aansluit bij de huidige behoeften van onze klanten. De app is bijgevolg niet meer beschikbaar in de Google Play Store en zal vanaf eind augustus ook niet meer kunnen worden gedownload in de App Store.
Opgelet: als een klant de app al heeft (en de app is compatibel met zijn type smartphone), dan zullen zijn bijstandsaanvragen wel nog altijd worden doorgestuurd. Als zijn toestel echter niet meer compatibel is, dan moet hij op een andere manier bijstand vragen.
Hartelijk dank om er mee voor te zorgen dat deze switch (van app naar formulier of ander kanaal) voor uw klanten vlot verloopt!
Liever bellen?
Uw klant kan natuurlijk ook altijd telefonisch om bijstand vragen, en dit op het nummer 02/229.00.11 (voor Nederlandstaligen) of 02/229.00.10 (voor Franstaligen). Raad uw klanten aan om dit nummer op te slaan in hun telefoon zodat ze vlot de bijstand kunnen bellen indien nodig.
Wat bij brand?
We werken momenteel nog aan een oplossing voor digitale bijstandsaanvragen in het kader van onze brandpolissen. Die zou binnen enkele maanden moeten klaar zijn. Van zodra deze oplossing beschikbaar is, leest u hier meer over in de ZAP.
Enkele cijfers over de Bijstand van P&V…
De uitstekende kwaliteit van onze bijstand staat buiten kijf, zo blijkt uit de volgende statistieken:
- Maar liefst 90.000 oproepen per jaar, oftewel zo’n 7.500 per maand.
- 30.000 dossiers behandeld in 2023, d.w.z. zo’n 2.500 per maand.
- Een gemiddelde wachttijd aan de telefoon van slechts 54 seconden, en dit over heel 2023.
- Onze bijstandsverleners waren gemiddeld na 29 minuten ter plaatse, en dit over heel 2023.
- Een uitstekende klantentevredenheid van 92%: hun feedback wordt geanalyseerd om de service nog te optimaliseren.