21 May 2024
Autocampagne 2024: onze doelstellingen zijn gehaald!
De commerciële campagne om uw productie Auto te boosten werd afgesloten op 30 april. Tijdens deze campagne kon u uw klanten vanaf 1 januari interessante voorwaarden op de omnium en mini-omnium aanbieden. Tegelijk lanceerden we een grote communicatiecampagne om P&V Auto meer bekendheid te geven en om uw productie te ondersteunen via kwalitatieve leads. En met een totaal van 735 leads is deze campagne zeker geslaagd!
De cijfers
De resultaten van de Autocampagne 2024 waren heel positief en in lijn met de groeiende markt:
- De campagne leverde 8.884 nieuwe zaken op, goed voor in totaal 7.742.329 euro aan premies.
- Dit komt overeen met 130% van het beoogde aantal nieuwe zaken (+5% ten opzichte van 2023).
- Oftewel 138% van de vooropgestelde nieuwe productie in euro (+5% ten opzichte van 2023).
Proficiat dus aan iedereen!
Korte analyse van de communicatiecampagne
Hoewel de websitebezoeken kwalitatiever waren, met meer interesse voor onze autoverzekering en meer afspraken, toch lag het aantal bezoekers lager dan in 2023.
Hierbij moeten de volgende elementen in rekening worden genomen:
- We stellen vast dat de piek van de campagne die zich vroeger in januari en februari situeerde nu meer verspreid is tussen december en eind maart.
- Omdat de tool die we voor deze analyse hebben gebruikt beperkter is, konden we het webverkeer minder efficiënt evalueren dan voorheen.
- De stap waarin de toestemming of weigering voor cookies wordt gevraagd aan nieuwe bezoekers op onze pagina's bemoeilijkt de conversie.
- 20% van de bezoekers die een afspraak maken doen dat via Skedify en 80% gebruikt nog het klassieke formulier.
- Onze conversiefunnel, inclusief Skedify, levert kwaliteitsvolle leads op maar voegt wel extra tussenstappen toe vóór er een afspraak kan worden gemaakt.
- Heel wat concurrenten lanceren in dezelfde periode agressieve promoties en dat maakt het moeilijk om ons te onderscheiden.
Het hele jaar door voordelige auto-voorwaarden voor uw prospecten
Hoewel de Salonvoorwaarden niet meer gelden, biedt ons aanbod autoverzekeringen het hele jaar door veel voordelen. Aarzel dan ook niet om, nu de Salonactie voorbij is, de volgende troeven van de P&V Autoverzekering uit te spelen:
- Kortingen tot 40%: tot 40% korting mogelijk op de verzekeringspremie BA, afhankelijk van het type brandstof, het aantal gereden kilometers en de veiligheidsuitrusting van het voertuig.
- Garage- of carportvoordeel: 15% korting op de dekking voor diefstal, glasbreuk en natuurkrachten als de auto 's nachts in een garage of carport geparkeerd staat.
- Vrijstellingsvoordeel: korting op de vrijstelling (franchise) als uw klant zijn voertuig laat repareren in een door P&V erkende garage.
- Voordeel ecologische wagens: aantrekkelijke kortingen en uitgebreide dekking voor milieuvriendelijke voertuigen.
- Jongerenvoordeel: Sneller dalende bonus-malus en aantrekkelijkere tarieven voor jongeren die een verzekering P&V Auto afsluiten.
Meer informatie over al deze voordelen vindt u in de productfiche Auto.
Wij wensen u nog veel succes met uw productie in Auto!