6 February 2025
'Oei Oei' ... P&V laat weer van zich horen in 2025
Op 10 februari herstart onze jaarlijkse naambekendheidscampagne voor het merk P&V. Ontdek de resultaten van de campagne 2024 en wat we in petto hebben voor 2025.
Vanaf 10 februari lanceren we onze jaarlijkse campagne om de bekendheid van P&V bij het grote publiek te versterken.
Het is inmiddels alweer een jaar geleden dat we uw in de kijker plaatsten met onze tv-spot over de fictieve P&V-agent Pascal, die bij terugkeer uit vakantie moest vaststellen dat zijn huis onder water stond. Welke resultaten leverde deze campagne op? Hoe en waarom hebben we het bestaande creatieve materiaal en mediaplan geoptimaliseerd om dit jaar nog meer op te vallen? En wat zijn de grote nieuwigheden in de campagne van 2025?
Campagne 2024: wat leverde de nieuwe slogan op?
In maart 2024 kreeg de merkpositionering die ons agentennetwerk in de kijker zet een nieuwe slogan: "Verzekeraars, maar bovenal mensen". Jullie maken immers dagelijks dezelfde situaties mee als onze klanten, begrijpen hen en kunnen hen dus optimaal verzekeren, in functie van hun behoeften.
Uit een enquête blijkt dat meer dan een op de twee Belgen de campagne gezien heeft en ze waardeerde om haar empathie en humor. Ook de nieuwe slogan werd goed onthaald.
Hoewel er nog te weinig prospects zijn die P&V overwegen als verzekeraar, zeggen zij die de campagne hebben gezien dat ze in de toekomst meer geneigd zouden zijn om klant te worden. En vooral… de (her)overweging bij onze bestaande klanten is relatief hoog, vergeleken met dezelfde indicator bij onze directe concurrenten.
We moeten dus blijven werk maken van de merkherkenning bij ons doelpubliek.
Op het programma voor 2025: optimalisaties
Op basis van de resultaten in 2024 en de goede ontvangst van de tv-spot, behouden we deze spot en de rest van ons creatief materiaal. Wel optimaliseren we het om ons merk P&V beter bekend en erkend te maken bij het grote publiek, vooral bij 25- tot 44-jarigen. Onze media-aanwezigheid zal trouwens in die zin verbeterd worden.
- Een nieuwe creatieve blikvanger: "Oei Oei"!
Aan de opnames van 2024 met onze fictieve P&V-agent Pascal voegden we een creatieve noot toe die gemakkelijk te herkennen en te herinneren is voor ons publiek. Aan het begin van de tv-spots van 30 en 10 seconden, en van de digitale spots, zie je "Oei Oei, Pascal van P&V (…)" verschijnen, gevolgd door het probleem dat zijn dagelijkse leven op zijn kop zet.
"Adverteerders zijn steeds meer op zoek naar alternatieve manieren om hun videocontent aantrekkelijker te maken", zegt Thierry Ballas, manager van het team Externe Communicatie. "Deze techniek heeft veel weg van beroemde voorbeelden die we allemaal kennen, zoals de spots met de baas van keukenbouwer Dovy."
Tegelijkertijd tonen we in een hoek van het scherm het logo van P&V doorheen heel de spot en passen we de openingsscène aan om nog meer impact te hebben.
Onze reclamecampagne op de sociale netwerken en op de grote Belgische nieuwssites blijft niet achter. We hebben ze nieuw leven ingeblazen om steeds meer verkeer aan te trekken op de website pv.be, onder meer door te spelen met culturele codes en de taal van de sociale netwerken over te nemen.
- P&V op de radio: we zijn weer te horen!
Nu met de opkomst van DAB+ het aantal radioluisteraars blijft toenemen, willen we van deze trend profiteren. Er zullen twee radiospots op alle grote radiostations van het land te horen zijn: de eerste rond de autoverzekering, de tweede rond de woningverzekering, en beide in versies van 10 en 30 seconden. Het is ook het perfecte medium om onze productcampagnes te ondersteunen die in 2025 in deze twee ecosystemen lopen.
- Nieuwe mediasponsoring in het noorden van het land: Huis Gemaakt
Naast onze sponsoring van Beau Vélo de Ravel, die we verlengen voor het zuiden van het land, worden we in 2025 sponsor van het populaire tv-programma 'Huis Gemaakt' op VTM.
"Dit programma draait rond het thema ‘wonen’, dat de Belgen nauw aan het hart ligt, en meer bepaald de renovatie van drie huizen in Vlaanderen. Nu het vierde seizoen eind februari van start gaat, kunnen we dankzij de sponsoring van dit programma onze tv-spot in een kwalitatievere context presenteren. We zullen zichtbaar zijn via tv-microspots in de reclameblokken rond het programma en in gesponsorde digitale video's op het streamingplatform VTM Go. Dat zorgt voor meer merkbekendheid in Vlaanderen, waar we iets minder bekend blijven dan in Wallonië", zegt Denis Reinier, Brand Lead P&V.
We zijn ook bezig met het afronden van de onderhandelingen voor een integratie van het merk P&V rechtstreeks in het programma. Binnenkort meer daarover!
Een ambitieus mediaplan
Ontdek de campagne van P&V tussen februari en december in de media, via alle kanalen:
- Vanaf maandag 10 februari lopen er twee spots van 30 en 10 seconden op alle tv-zenders.
- In februari spelen onze spots in de bioscoop (UGC-zalen)
- Vanaf 17 februari tonen we videoadvertenties van 6 en 15 seconden aan een gericht publiek (25- tot 44-jarigen) op de sociale netwerken en de grootste nieuwssites van België, om de zichtbaarheid van ons merk P&V een boost te geven.
- Digitale affiches in de kleuren van de campagne worden getoond in de etalages en in uw kantoren en er verschijnen banners op hun minisites.
Ontdek meer op de landingspagina van onze campagne op pv.be.